UKK - Usein kysyttyä Kontista

Yleistä Kontista

Miten Kontti liittyy Suomen Punaisen Ristin toimintaan?

Suomen Punainen Risti on Suomen suurimpia humanitaarisia järjestöjä. SPR auttaa onnettomuuksien ja kriisien sattuessa Suomessa ja maailmalla.

Kontti-ketju on Suomen Punaisen Ristin valtakunnallinen secondhand-myymäläketju, joka toimii osana järjestön varainhankintaa ja yhteiskunnallista työtä.

Kontin tehtävänä on kerätä varoja Punaisen Ristin auttamistoimintaan myymällä lahjoituksena saatuja tavaroita. Kontti-myymälöiden tulos käytetään Punaisen Ristin kotimaan ja kansainväliseen auttamistyöhön, kuten katastrofiapuun, ensiapukoulutukseen ja yksinäisyyden vähentämiseen.

Lue lisää aiheesta: Mikä on Kontti?

Mihin Kontin tulos käytetään?

SPR Kontin tulos ohjataan Suomen Punaisen Ristin auttamistoimintaan. Sitä käytetään esimerkiksi katastrofiapuun, nuorten tukemiseen, yksinäisyyden vähentämiseen ja kriisitilanteisiin vastaamiseen Suomessa ja maailmalla.

Ostamalla Kontista tuet samalla tärkeää humanitaarista työtä ja autat apua tarvitsevia. Lue Punaisen Ristin toiminnasta.

Miten voin antaa palautetta Kontti-myymälälle?

Voit jättää myymälää koskevan palautteen asiakaspalautelaatikkoon, jonka löydät kassojen tai asiakaspalvelun luota. Näin palaute menee nopeimmin oikeaan osoitteeseen.

Mikäli palautteesi koskee selkeää virhettä tuotteessa tai sen hinnassa, kerrothan asiasta heti virheen huomattuasi suoraan myymälän työnjohtotiimille. Tämä on tärkeää, jotta asia voidaan korjata heti paikan päällä.

Voit jättää yleistä palautetta myös verkkolomakkeella. Tällä lomakkeella emme voi kuitenkaan vastata kysymyksiin yksittäisten myymälöiden valikoimista, noutopalvelun aikatauluista tai työllistämisestä.

Usein saat vastauksen kysymykseesi parhaiten soittamalla myymälän asiakaspalveluun. Katso myymälöiden yhteystiedot.

Miten voin antaa palautetta Kontti-ketjulle?

Jos sinulla on palautetta yleisesti Kontti-ketjun toiminnasta, mikä ei liity yksittäiseen myymälään, voit antaa sen yhteydenottolomakkeella.

Kontti - secondhand-myymälä vai kirpputori?

Kirpputori on yleensä paikka, jossa yksityishenkilöt vuokraavat myyntipaikan ja myyvät itse omia tavaroitaan. Myyjät hinnoittelevat tuotteet itse, kirpputorin rooli on tarjota tila ja mahdollisesti kassapalvelu.

Kontti-ketjun myymälät eivät ole kirppiksiä sanan perinteisessä merkityksessä. Kontti on secondhand-myymäläketju, jossa myytävät tuotteet ovat puhtaita ja ehjiä, ne ovat siististi esillä osastoittain, ja ammattimainen henkilökunta pitää huolta hyllyjen täytöstä ja esillepanosta.

Näin Kontti-myymäläketju ja yksittäiset kirpputorit eroavat toisistaan:
1. Toimintamalli:
Kontti vastaanottaa lahjoituksia, ei tarjoa myyntipaikkoja yksityisille. Myymälä hoitaa koko työn lahjoitusten vastaanotosta myyntiin.
2. Hinnoittelu ja laatu:
Tuotteet tarkastetaan ja hinnoitellaan yhtenäisesti. Tämä takaa tasaisemman laadun ja asiakaskokemuksen verrattuna kirpputoreihin, joissa hinnoittelu ja laatu vaihtelee paljonkin.
3. Tarkoitus:
Kontin toiminnan tulos käytetään Punaisen Ristin auttamistyöhön, ei yksityisten myyjien voitoksi. Tämä tekee siitä osan järjestölähtöistä kiertotaloutta ja sosiaalista yritystoimintaa.
4. Ammattimaisuus:
Kontti toimii kuin mikä tahansa vähittäiskauppa: siistit tilat, asiakaspalvelu, selkeä tuoteasettelu osastoittain ja kampanjat. Tämä erottaa sen monista perinteisistä kirpputoreista.

Kontti-ketju yhdistää kierrätyksen, vastuullisen kuluttamisen ja hyväntekeväisyyden. Se tarjoaa asiakkaille laadukkaita käytettyjä tuotteita ja helpon tavan tukea Punaisen Ristin työtä.

Onko Kontti sama kuin kierrätyskeskus?

SPR Kontti on hyväntekeväisyyteen keskittyvä secondhand-myymäläketju, kun taas kierrätyskeskus on usein enemmän ympäristötoimija. Tuemme molemmat kestävää kehitystä, mutta eri painotuksin.

Kierrätys liittyy moneen asiaan: mikä tahansa materiaalin uudelleenkäyttö, kirpputoritoiminta, teollisuuden tai kotitalouksien jätteiden lajittelu. Kontti-ketju kierrättää, mutta emme ole kirpputori emmekä kierrätyspiste. Meille on tärkeää kierrättää tuote sellaisenaan eli sen alkuperäisessä tarkoituksessa. Se on hyödyllisin ja ekologisin tapa kierrättää.

Me mahdollistamme, että ehjät, puhtaat ja käyttökelpoiset tavarat tulevat uudelleen käyttöön juuri siinä muodossa ja tarkoituksessa, johon ne on alun perin valmistettu. Emme siis ole rikkinäisten tavaroiden viimeinen loppusijoituspaikka tai lajittelukeskus. Myyntikelvoton jäte on kustannus myös meille, ja varat ovat suoraan pois Punaisen Ristin avustustoiminnasta. Lue lisää siitä, mitä ja miten Konttiin voi lahjoittaa.

Mitkä ovat SPR Kontin ympäristövaikutukset?

SPR Kontti edistää kestävää kehitystä ja vähentää ympäristön kuormaa kierrättämällä ja tarjoamalla lahjoitetut tuotteet ostettavaksi siinä käyttötarkoituksessa, johon ne oli valmistettu.

Myydyt käytetyt vaatteet ja tavarat pidentävät tuotteiden elinkaarta ja vähentävät tarvetta uusien tuotteiden valmistukseen. Tämä säästää luonnonvaroja ja pienentää hiilijalanjälkeä.

Kontti myös lajittelee myymättä jääneet tuotteet vastuullisesti ja ohjaa ne kierrätykseen tai uusiokäyttöön. Kontin toiminta tukee kiertotaloutta ja tarjoaa ympäristöystävällisen vaihtoehdon kuluttamiseen.

Ostoksilla Kontissa

Mitä tuotteita Kontti myy?

Kontti-ketjun myymälöissä ja verkkokaupassa myydään lahjoituksena saatuja käytettyjä kodin tavaroita kuten astioita, sisustusesineitä ja kirjoja sekä vaatteita, asusteita ja jalkineita. Silloin tällöin saamme lahjoituksena myös uusia tuotteita, yleensä yrityksiltä.

Kontti-myymälöiden sekä verkkokaupan valikoima vaihtuu päivittäin. Myymälöissä tehdään paljon töitä sen eteen, että myynnissä on mielenkiintoinen valikoima ajankohtaisia tavaroita ja vaatteita koko perheelle.

Mitä tuotteita Kontti ei myy?

Kontti ei myy Suomen Punaisen Ristin periaatteiden vastaisia tai lainvastaisia tuotteita kuten tuoteväärennöksiä. Pyrimme kaikin keinoin löytämään piraattituotteet ja tuoteväärennökset lahjoitusten joukosta. Ne menevät jätteeksi. Ethän siis lahjoita tällaisia tuotteita!

SPR Kontti ei myöskään myy tuotteita, jotka eivät täytä turvallisuus-, hygienia- tai käyttökelpoisuusvaatimuksia. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi:
• Rikkinäiset tai likaiset vaatteet ja kengät
• Turvallisuusmääräyksiä rikkovat sähkölaitteet
• Vanhentuneet tai puutteelliset lasten turvavarusteet, kuten turvaistuimet tai kypärät
• Patjat, peitot ja tyynyt, elleivät ne ole uudenveroisia ja puhtaita
• Lääkkeet, hygieniatuotteet ja elintarvikkeet
• Aseet, teräaseet tai vaaralliset aineet
• K-18 elokuvat tai pelit
• Suurikokoiset kodinkoneet tai tietoturvariskin sisältävä elektroniikka (televisiot, tietokoneet, tabletit tai puhelimet)

Kontti pyrkii varmistamaan, että kaikki myytävät tuotteet ovat turvallisia, hyväkuntoisia ja käyttökelpoisia. Myymättä jääneet tai käyttökelvottomat tuotteet ohjataan vastuullisesti kierrätykseen.

Miten SPR Kontissa hinnoitellaan käytetyt vaatteet ja tavarat?

SPR Kontin käytettyjen tuotteiden hinnat määräytyvät tuotteen kunnon, laadun, merkin ja kysynnän perusteella. Hinnoittelussa pyritään kohtuullisuuteen ja siihen, että meillä on runsaasti edullisia tuotteita myynnissä. Esimerkiksi merkkivaatteet ja designtuotteet voivat olla hieman arvokkaampia, kun taas perustuotteet hinnoitellaan mahdollisimman edullisesti.

Esimerkiksi vuonna 2024 Kontista ostetuista tuotteista 69 % oli alle 5 euron hintaisia. Yli 30 euron tuotteita oli vain 1 % myydyistä kappaleista.

Kontti kerää varoja Suomen Punaisen Ristin auttamistyöhön myymällä lahjoituksena saatuja käytettyjä tavaroita ja vaatteita. Vaikka saamme myytävät tuotteet lahjoituksina, niiden saattaminen kuluttajien ostettavaksi aiheuttaa kustannuksia mm. vuokrina, sähkölaskuina ja henkilöstökuluina.

Haluamme, että meiltä voi tehdä edullisia löytöjä, mutta toisaalta haluamme kunnioittaa lahjoittajaa, joka lahjoittaa meille arvotuotteen.

Jos huomaat myymälässä selkeästi väärin hinnoitellun tuotteen, kerrothan asiasta heti myymälän henkilökunnalle. Tämä on tärkeää, jotta virhe voidaan korjata heti paikan päällä ja myymälän työnjohto saa tiedon tapahtuneesta. Kassahenkilökunta ei voi tinkiä tuotteen hinnasta.

Onko Kontissa alennusmyyntejä tai kampanjoita?

Valikoimassamme on aina runsaasti edullisia arjen perustavaroita. Vuonna 2024 Kontista ostetuista tuotteista 69 % oli alle 5 euron hintaisia tuotteita.

Järjestämme silloin tällöin koko ketjun alepäivän, jolloin koko valikoima myydään puoleen hintaan. Saat tiedon ajankohdasta etukäteen tilaamalla uutiskirjeemme.

Myymälöillä saattaa myös olla omia, paikallisia alekampanjoita tai varastontyhjennyksiä, joista saat parhaiten tietoa käymällä säännöllisesti myymälässä tai seuraamalla sen omaa Facebook-sivua.

Myykö Kontti lahjakortteja?

Voit ostaa lahjakortin kaikista Kontti-ketjun myymälöistä ja lahjakortti on voimassa kaikissa myymälöissä (ei verkkokaupassa).Voit ladata lahjakortille vapaavalintaisen summan ja käyttää sen osissa.

Lahjakortti sopii loistavasti lahjaksi esim. toisella paikkakunnalla asuvalle. Lue lisää Kontin lahjakortista.

Voinko varata tuotteen?

Tuotteita ei voi varata. Tarjoamme tuotteita tasapuolisesti kaikille ja siksi tuotteiden tulee olla kaikkien ostettavissa.

Voinko palauttaa ostamani tuotteen?

Kontti-ketjun myymälästä ostetuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta, koska kyseessä on käytettyjen tavaroiden myynti. Kaikki tuotteet ovat yksittäiskappaleita ja myydään siinä kunnossa kuin ne ovat. Tarkasta siis tuote huolellisesti ennen kuin ostat sen.

SPR Kontin verkkokaupassa on kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus.

Koska Kontit ovat auki?

Konttien aukioloajat vaihtelevat hiukan paikkakuntakohtaisesti. Suurissa kaupungeissa Kontit ovat avoinna pidempään kuin pienemmillä paikkakunnilla. Katso myymälöiden aukioloajat täältä. Samalla sivulla on lista poikkeusaukioloajoista.

Kontin verkkokauppa on aina auki.

Myyttekö ultrapikamuotia?

SPR Kontissa voi olla myynnissä myös ultrapikamuotina pidettyjä vaatteita. Lahjoituksia tulee suuria määriä eikä kaikkien tuotteiden alkuperän tai valmistustavan tarkka erottelu ole aina mahdollista. Tärkeintä on, että vaate on ehjä, puhdas ja käyttökelpoinen.

Pikamuodin uudelleenkäyttö on ympäristön kannalta parempi vaihtoehto kuin sen päätyminen jätteeksi. Kontti pyrkii siihen, että jokainen käyttökelpoinen vaate saa uuden elämän – riippumatta sen alkuperäisestä hintaluokasta tai brändistä. Näin tuetaan kestävää kuluttamista ja vähennetään tekstiilijätettä.

Kun myymme meille lahjoitetun pikamuotivaatteen tai -asusteen, sen tuotto tulee kokonaisuudessaan Kontille, ei pikamuotiyritykselle.

Mitä myymättömille tuotteille tapahtuu?

Kaikille tuotteille ei aina löydy ostajaa tai tuote ei ole ollut myyntikuntoinen alun perinkään. Meille on tärkeää kierrättää tuote tai sen materiaali vastuullisesti.

Kansainväliselle vaateavulle on tiukat kriteerit, mutta osa myymättömistä vaatteista täyttävät ne, ja Punainen Risti toimittaa ne kriisialueille tai vaikeisiin olosuhteisiin saadun pyynnön mukaan.

Osa myymättä jääneistä käyttökuntoisista vaatteista ja kodintekstiileistä myydään edelleen tukkumyyntinä keski-Eurooppaan vastuullisille toimijoille.

Muut materiaalit kuten paperi, pahvi, metalli jne. lajitellaan asianmukaisesti.

Jätteiden käsittely on kallista ja on pois auttamistoiminnasta. Ethän siis tuo myyntikelvotonta tavaraa meille!

Sähkölaitteiden turvallisuus

Sähkölaitteiden hintalapussamme lukee ”Emme ole voineet testata tuotteen käyttöturvallisuutta”. Tämä siksi, että myyntiin tulevien sähkölaitteiden kunto vain arvioidaan. Meillä ei ole töissä valtuutettuja sähköalan ammattilaisia eikä mahdollisuutta virallisesti tarkastaa laitteita ja esim. purkaa niitä kokonaan osiin mahdollisten piilevien vikojen selvittämiseksi. Siksi emme voi antaa laitteille samanlaista turvallisuus- ja toimintatakuuta kuin uusille tavaroille kaupoissa annetaan.

Arvioimme sähkölaitteiden kunnon Tukesin kierrätystuotteita koskevien ohjeiden mukaan ja ylläpidämme tietotaitoa aiheesta. Käymme läpi mm. sen, että laitteen johdot, pinta, kytkimet, säätimet yms. ovat ehjiä ja sähkölaitteeseen saa virran normaalisti.

Tutkimme myös muut tekniset/mekaaniset tuotteet, vaikka ne eivät olisikaan sähköllä toimivia.

Huomioithan, että myös lasten leluissa voi olla tällaista mekaniikkaa. Vaikka tutkimme myytävät tuotteet huolellisesti, emme voi tuntea tuotteen käyttöhistoriaa tai tietää, kuinka pitkään tuote toimii käyttötarkoituksessaan.

Voivatko koirat tulla Konttiin?

Konttiin voi tulla opas- tai avustajakoiran kanssa. Muut lemmikit jätetään myymälän ulkopuolelle.

Miten voin antaa palautetta myymälälle?

Katso vastaus tähän ylempää Yleistä Kontista -otsikon alta.

Lahjoittaminen Konttiin

Mitä Konttiin voi lahjoittaa?

Konttiin voit lahjoittaa lähes kaikkea ehjää ja puhdasta kodin tavaraa, astioita, koriste-esineitä ja kodintekstiilejä, harrastusvälineitä, vaatteita, asusteita, kenkiä ja laukkuja. Huonekaluja voi lahjoittaa osaan Konteista. Katso täältä huonekaluja vastaanottavat Kontit.

Varastotilanteen salliessa otamme vastaan myös kuolinpesiä sekä muita suuria tavaraeriä niin yksityisiltä kuin yrityksiltä. Sovi isosta tavaraerästä aina etukäteen Kontti-myymälän kanssa.

Lue lisää kuinka lahjoitat tavaraa Konttiin.

Edustatko yritystä? Ota yhteyttä yrityslahjoituksiin.

Minne voin tuoda lahjoitukseni?

Voit tuoda lahjoituksesi suoraan lähimpään SPR Kontti -myymälään tai sen yhteydessä olevaan keräyslaatikkoon. Myymälään voit tuoda kaikenlaista tavaraa, myös särkyvää, ja keräyslaatikoihin voi jättää vaatteita ja särkymätöntä tavaraa.

Tarkista oman alueesi ohjeet kunkin myymälän sivulta tai keräyslaatikoiden sivulta.

Noutaako Kontti huonekaluja ilmaiseksi?

Useat Kontit noutavat huonekalut maksutta lähialueelta. Katso täältä huonekaluja vastaanottavat Kontit. Sovi noudosta soittamalla myymälän asiakaspalveluun.

Päätös huonekalujen kyytiin ottamisesta tehdään viime kädessä noutotilanteessa, kun henkilökuntamme on tarkastanut kalusteiden olevan kriteeriemme mukaiset.

Huonekaluja noutavan auton kyytiin voi antaa samalla myös pienempää lahjoitustavaraa.

Mitä kansainväliseen vaateapuun menee?

Kaikki Konttiin lahjoitetut käytetyt tavarat ja vaatteet menevät ensisijaisesti myyntiin, vaikka toki toimitamme kansainväliseen vaateapuun vaatetta ja tekstiilejä tarvittaessa.

Käytettyjen vaatteiden toimittaminen kansainväliseen vaateapuun menee aina myymälän vaatelajittelun kautta. Vaateapuun ei voi siis erikseen lahjoittaa käytettyjä vaatteita. Punainen Risti toimittaa vaateapua aina kohdemaan pyynnön mukaisesti.

Voit lahjoittaa kansainväliseen vaateapuun itse tekemiäsi käsitöitä. Äiti Teresa -peitot, neuleet, sukat ja lapaset ovat tavallisten ihmisten itse neulomia tuotteita, joita Punainen Risti toimittaa tarvitseville kylmiin maihin. Nämä tuotteet menevät suoraan kansainväliseen vaateapuun.

Ohjeet tekemiseen ja toimittamiseen löytyvät Punaisen Ristin sivulta "Tee itse avustustarvikkeita".

Voinko tehdä rahalahjoituksen?

Kontti-ketju kerää varoja Suomen Punaiselle Ristille myymällä lahjoituksena saatuja tavaroita. Kontti ei siis kerää rahaa muuten kuin SPR:n keräyslippaisiin kassoilla. Keräyslippaisiin voit lahjoittaa pieniä summia aina Kontissa asioidessasi.

Voit tehdä rahalahjoituksen suoraan Punaiselle Ristille lahjoitussivun kautta.


Työllistämistoiminta

Kuka voi hakea Konttiin töihin?

Kontti-ketju työllistää suurimmaksi osaksi työttömiä työnhakijoita, joten Kontin avoimet työtehtävät ovat pääasiallisesti työkokeilu- tai palkkatukipaikkoja. Voit tarkistaa mahdollisuutesi työkokeiluun ja oikeutesi palkkatukeen kotikuntasi työllisyyspalveluista.

Avoinna oleviin muihin työtehtäviin, kuten Kontti-ketjun hallinnon tai myymälöiden työnjohdollisiin tehtäviin, ei välttämättä tarvitse olla palkkatukioikeutta, joten näihin tehtäviin voivat hakea kaikki kiinnostuneet.

Keneltä kysyn onko Kontti minulle sopiva työpaikka?

Jos sinua kiinnostaa tulla töihin Konttiin, ota yhteyttä haluamasi Kontti-myymälän henkilöstökoordinaattoriin joko sähköpostitse tai soittamalla. Katso myymälöiden henkilöstökoordinaattorin yhteystiedot täältä.

Voit myös kysyä työllistymismahdollisuuksista suoraan Kontti-myymälästä.

Minkälaisia työtehtäviä Kontti-myymälöissä on?

Konteissa valmistellaan tuotteita myyntikuntoon muun muassa höyrysilittämällä tekstiilejä, imuroimalla mattoja, puhdistamalla esineitä sekä pesemällä astioita. Kontissa ei korjata tai tuunata lahjoituksena saatuja tavaroita.

Haluamme, että asiakkailla on kiva asioida Kontissa. Myymälät halutaan pitää asiakkaille runsaina ja mielenkiintoisina. Siksi myymälän valikoimaa pidetään yllä jatkuvasti ja siisteydestä ja järjestyksestä huolehditaan aktiivisesti.

Kontin työtehtäviä ovat:

  • Tavaran vastaanotto, alkulajittelu
  • Tuotteiden tarkastus, vaatteiden silitys
  • Hinnan määrittäminen, hintalapun kiinnittäminen
  • Tuotteiden esillepano myymälään, hyllyjen täyttäminen, somistus
  • Kassatyöskentely, asiakaspalvelu
  • Huonekalujen kuljetuspalvelu (ei kaikissa myymälöissä)
  • Siistiminen

Etsin harjoittelupaikkaa, sopiiko harjoittelu Kontissa opintoihini? 

Selvitä etukäteen sopiiko Kontilla suoritettava työharjoittelu opetussuunnitelmaasi. Sen jälkeen voit olla yhteydessä haluamasi Kontti-myymälän henkilöstökoordinaattoriin, yhteystiedot löydät täältä.

Vaatiiko työ Kontissa fyysisiä ominaisuuksia?

Kontin myymälöiden pinta-alat ovat suuria. Kävelemme ja seisomme työpäivien aikana kohtuullisen paljon. Verkkokaupassa taas istutaan työpöydän ääressä pitkiäkin aikoja.

Kunnon ei tarvitse olla hyvä, mutta edellä mainitut asiat on hyvä tiedostaa. Positiivista tässä työssä on se, että fyysinen kunto saattaa myös ikään kuin vahingossa kasvaa!

I don´t speak Finnish, can I apply?

Our company language is Finnish and some Finnish language skills are required when working with us. All our employees are expected to have at least satisfactory (A2.1) level oral Finnish to be able to communicate with co-workers and customers.

Unfortunately, we are not able to hire non-Finnish speakers. However, your Finnish doesn’t have to be perfect – we have our weekly Finnish language clubs, where you can improve your Finnish language skills!

Verkkokauppa

Mitä hyötyä on rekisteröitymisestä verkkokauppaan?

Luomalla käyttäjätilin voit tarkastella kaikkia tilauksiasi ja lisätä useita toimitusosoitteita. Tilaaminen sujuu myös nopeammin, kun osoitetietosi löytyvät järjestelmästä.

Olen unohtanut salasanani, mitä teen?

Napsauta Kirjaudu sisään -sivulla olevaa tekstiä Unohditko salasanasi? Anna sähköpostiosoite, jolla olet rekisteröitynyt kauppaan. Saat sähköpostiin salasanan
vaihtolinkin.

Voinko tilata tuotteita rekisteröitymättä?

Kyllä voit. Tilaaminen sujuu normaalisti, kirjoitat vain osoitetiedot jokaisella tilauskerralla erikseen.

Ostin tuotteen, mutta en saanut tilausvahvistusta. Onnistuiko tilaukseni?

Saat onnistuneesta tilauksesta tilausvahvistuksen ja maksuvahvistuksen Paytrailista sähköpostiisi. Tarkista, etteivät nämä ole menneet roskapostikansioon. Jos tilausvahvistusta tai maksuvahvistusta ei löydy, ota yhteys verkkokaupan asiakaspalveluun kontti.verkkokauppa@redcross.fi.

Millä maksutavoilla voin maksaa tilaukseni?

Voit maksaa tilauksesi verkkopankissa, Visa- ja Mastercard-luottokorteilla tai mobiilissa myös Mobilepaylla, Siirrolla ja Pivolla. Maksut suoritetaan luotettavan suomalaisen palveluntarjoajan, Paytrailin kautta.

Miten tilaukseni toimitetaan?

Tilaukset toimitetaan valintasi mukaan Matkahuollon tai Postin toimesta. Saat paketille lähetystunnuksen, jonka avulla voit seurata lähetyksen kulkua.

Kuinka paljon maksan postikuluja?

Postikulut määräytyvät toimitustavan mukaan. Alin postimaksu on 6,90 €. Näet postimaksun suuruuden kassalla, kun olet valinnut toimitustavan. Löydät lähetyskustannukset myös verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdoista.

Kuinka nopeasti saan tilaukseni?

Tilaukset lähtevät varastoltamme 2-3 arkipäivän kuluessa tilauksesta. Matkahuollon ja Postin kuljetus kestää yleensä 1-3 päivää.

Haluan palauttaa tilaamani tuotteet. Miksi tilauksen postimaksua ei palauteta?

Tilauksen postimaksu on käytetty tilauksen toimittamiseen sinulle. Kun palautat tilauksesi, maksamme palautuvan paketin postikulut.

Mihin tuotteista saadut myyntitulot menevät?

SPR Kontti -ketju on osa Suomen Punaista Ristiä. Kontti-ketjun tuloksesta 1/3 menee SPR:n kansainväliseen vaateapuun ja 2/3 kotimaan auttamistoimintaan.