UKK - Usein kysyttyä Kontista

Sivua päivitetään. Tulossa lisää vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin.

Työllistämistoiminta

Kuka voi hakea Konttiin töihin?

Kontti-ketju työllistää suurimmaksi osaksi työttömiä työnhakijoita, joten Kontin avoimet työtehtävät ovat pääasiallisesti työkokeilu- tai palkkatukipaikkoja. Voit tarkistaa mahdollisuutesi työkokeiluun ja oikeutesi palkkatukeen kotikuntasi työllisyyspalveluista.

Avoinna oleviin muihin työtehtäviin, kuten Kontti-ketjun hallinnon tai myymälöiden työnjohdollisiin tehtäviin, ei välttämättä tarvitse olla palkkatukioikeutta, joten näihin tehtäviin voivat hakea kaikki kiinnostuneet.

Keneltä kysyn onko Kontti minulle sopiva työpaikka?

Jos sinua kiinnostaa tulla töihin Konttiin, ota yhteyttä haluamasi Kontti-myymälän henkilöstökoordinaattoriin joko sähköpostitse tai soittamalla. Katso myymälöiden henkilöstökoordinaattorin yhteystiedot täältä.

Voit myös kysyä työllistymismahdollisuuksista suoraan Kontti-myymälästä.

Minkälaisia työtehtäviä Kontti-myymälöissä on?

Konteissa valmistellaan tuotteita myyntikuntoon muun muassa höyrysilittämällä tekstiilejä, imuroimalla mattoja, puhdistamalla esineitä sekä pesemällä astioita. Kontissa ei korjata tai tuunata lahjoituksena saatuja tavaroita.

Haluamme, että asiakkailla on kiva asioida Kontissa. Myymälät halutaan pitää asiakkaille runsaina ja mielenkiintoisina. Siksi myymälän valikoimaa pidetään yllä jatkuvasti ja siisteydestä ja järjestyksestä huolehditaan aktiivisesti.

Kontin työtehtäviä ovat:

  • Tavaran vastaanotto, alkulajittelu
  • Tuotteiden tarkastus, vaatteiden silitys
  • Hinnan määrittäminen, hintalapun kiinnittäminen
  • Tuotteiden esillepano myymälään, hyllyjen täyttäminen, somistus
  • Kassatyöskentely, asiakaspalvelu
  • Huonekalujen kuljetuspalvelu (ei kaikissa myymälöissä)
  • Siistiminen

Etsin harjoittelupaikkaa, sopiiko harjoittelu Kontissa opintoihini? 

Selvitä etukäteen sopiiko Kontilla suoritettava työharjoittelu opetussuunnitelmaasi. Sen jälkeen voit olla yhteydessä haluamasi Kontti-myymälän henkilöstökoordinaattoriin, yhteystiedot löydät täältä.

Vaatiiko työ Kontissa fyysisiä ominaisuuksia?

Kontin myymälöiden pinta-alat ovat suuria. Kävelemme ja seisomme työpäivien aikana kohtuullisen paljon. Verkkokaupassa taas istutaan työpöydän ääressä pitkiäkin aikoja.

Kunnon ei tarvitse olla hyvä, mutta edellä mainitut asiat on hyvä tiedostaa. Positiivista tässä työssä on se, että fyysinen kunto saattaa myös ikään kuin vahingossa kasvaa!

I don´t speak Finnish, can I apply?

Our company language is Finnish and some Finnish language skills are required when working with us. All our employees are expected to have at least satisfactory (A2.1) level oral Finnish to be able to communicate with co-workers and customers.

Unfortunately, we are not able to hire non-Finnish speakers. However, your Finnish doesn’t have to be perfect – we have our weekly Finnish language clubs, where you can improve your Finnish language skills!

Verkkokauppa

Mitä hyötyä on rekisteröitymisestä verkkokauppaan?

Luomalla käyttäjätilin voit tarkastella kaikkia tilauksiasi ja lisätä useita toimitusosoitteita. Tilaaminen sujuu myös nopeammin, kun osoitetietosi löytyvät järjestelmästä.

Olen unohtanut salasanani, mitä teen?

Napsauta Kirjaudu sisään -sivulla olevaa tekstiä Unohditko salasanasi? Anna sähköpostiosoite, jolla olet rekisteröitynyt kauppaan. Saat sähköpostiin salasanan
vaihtolinkin.

Voinko tilata tuotteita rekisteröitymättä?

Kyllä voit. Tilaaminen sujuu normaalisti, kirjoitat vain osoitetiedot jokaisella tilauskerralla erikseen.

Ostin tuotteen, mutta en saanut tilausvahvistusta. Onnistuiko tilaukseni?

Saat onnistuneesta tilauksesta tilausvahvistuksen ja maksuvahvistuksen Paytrailista sähköpostiisi. Tarkista, etteivät nämä ole menneet roskapostikansioon. Jos tilausvahvistusta tai maksuvahvistusta ei löydy, ota yhteys verkkokaupan asiakaspalveluun kontti.verkkokauppa@redcross.fi.

Millä maksutavoilla voin maksaa tilaukseni?

Voit maksaa tilauksesi verkkopankissa, Visa- ja Mastercard-luottokorteilla tai mobiilissa myös Mobilepaylla, Siirrolla ja Pivolla. Maksut suoritetaan luotettavan suomalaisen palveluntarjoajan, Paytrailin kautta.

Miten tilaukseni toimitetaan?

Tilaukset toimitetaan valintasi mukaan Matkahuollon tai Postin toimesta. Saat paketille lähetystunnuksen, jonka avulla voit seurata lähetyksen kulkua.

Kuinka paljon maksan postikuluja?

Postikulut määräytyvät toimitustavan mukaan. Alin postimaksu on 6,90 €. Näet postimaksun suuruuden kassalla, kun olet valinnut toimitustavan. Löydät lähetyskustannukset myös verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdoista.

Kuinka nopeasti saan tilaukseni?

Tilaukset lähtevät varastoltamme 2-3 arkipäivän kuluessa tilauksesta. Matkahuollon ja Postin kuljetus kestää yleensä 1-3 päivää.

Haluan palauttaa tilaamani tuotteet. Miksi tilauksen postimaksua ei palauteta?

Tilauksen postimaksu on käytetty tilauksen toimittamiseen sinulle. Kun palautat tilauksesi, maksamme palautuvan paketin postikulut.

Mihin tuotteista saadut myyntitulot menevät?

SPR Kontti -ketju on osa Suomen Punaista Ristiä. Kontti-ketjun tuloksesta 1/3 menee SPR:n kansainväliseen vaateapuun ja 2/3 kotimaan auttamistoimintaan.