Kaapissasi lymyää hengenpelastaja. Lue lisää Lahjoita-sivuiltamme!

sprkontti.fi-sivusto on suljettuna to 29.8. – ma 2.9. Pahoittelemme tilannetta.

Kiitos, että teet kanssamme konttikaupalla hyvää!

Haluatko auttaa Ukrainan kriisissä? Lue lisää punainenristi.fi:ssä

Yrityslahjoitus: Salesforce

Salesforcessa lahjoitettiin Punaisen Ristin Konttiin

Punaiset Kontin keräysrullakot Salesforcen aulassa Espoon Keilaniemessä täyttyivät lahjoituksista. Lahjoittamisen helppous ja hyvä tarkoitus innostivat lahjoittamaan.

Toukokuusta tuli Salesforcessa todellinen hyväntekeväisyyskuukausi. Espoon Keilaniemessä sijaitseva Salesforcen Suomen konttori keräsi toukokuun alkupuoliskolla Suomen Punaiselle Ristille hygieniatarvikkeita toimitettavaksi Ukrainaan. Kuukauden puolivälistä kuun loppuun on käynnissä Kontti-keräys, jossa kerätään lahjoitustavaraa Punaisen Ristin Konttiin. Kontit ovat secondhand-myymälöitä, joihin voi lahjoittaa myyntikuntoista, siistiä ja puhdasta vaatetta ja tavaraa. Konteissa tuotteet myydään, ja tuotosta 2/3 ohjautuu Punaisen Ristin auttamistyöhön kotimaassa ja 1/3 katastrofirahastoon. Kontteja on 12 ympäri Suomea, ja lisäksi Kontilla on verkkokauppa.

Helppoa lahjoittamista

Salesforce kannustaa työntekijöitään osallistumaan hyväntekeväisyysprojekteihin. Jokainen työntekijä voi käyttää vuosittain seitsemän palkallista työpäivää tekemällä hyvää eri projekteissa. Salesforcella on 67 konttoria 28 massa, joten hyvää ehditään tehdä paljon ja monella tavoin.

-Me olemme siivonneet puistoja ja rantoja, ja nyt lahjoitamme Konttiin, kertoo Salesforcen Suomen ja Tanskan konttoripäällikkö Sari Tuomioja.

Tuomioja kuuluu vapaaehtoistyöryhmään, joka järjestää hyväntekeväisyysprojekteja työntekijöille. Työryhmä kartoittaa osallistumismahdollisuuksia eri paikkakunnilla ja tarjoaa valmiita vaihtoehtoja yrityksen työntekijöille.

Meneillään olevaan Kontti-keräykseen kuuluu vielä lahjoitettujen tavaroiden läpikäynti, sillä Salesforcen väki haluaa varmistaa, että eteenpäin Konttiin lähtee varmasti siistiä ja ehjää vaatetta ja tavaraa.

Konttiin lahjoittaminen on herättänyt runsaasti kiinnostusta Salesforcessa. Tuomiojalta on esimerkiksi kysytty, mitä voi lahjoittaa ja mitä lahjoituksille tapahtuu. Moni kertookin ilahtuneena tuovansa lahjoitettavaa. Kampanjasta on tykätty, ja myös Salesforcen maajohtaja Taira Tepponen tukee kampanjaa. Erityisesti toteutus on saanut kehuja. Kun lahjoitusrullakot on tuotu työpaikalle, on lahjoittaminen tehty mahdollisimman helpoksi.

-Monella on lahjoitettavaa tavaraa, osalla jopa valmiiksi pakattuna, mutta vieminen eteenpäin tahtoo jäädä helposti arkikiireiden jalkoihin. Nyt kun lahjoittaminen onnistuu näin helposti, kynnys madaltuu ja tavarat pääsevät kätevästi kiertoon.

Omaa kulutuskäyttäytymistä kannattaa pohtia

Mistä idea lahjoituskampanjaan lähti liikkeelle Salesforcessa? Tuomioja kertoo heränneensä pohtimaan omaa kulutustaan ja tavaran määrää työskenneltyään kuukauden apulaisopettajana Perussa.

- Kyläkoulussa oppilailla oli jokaisella yksi lyijykynä, ja ne kerättiin koulupäivän päätteeksi visusti talteen. Kaikesta oli puutetta, mutta lapset olivat iloisia ja ilmapiiri todella lämmin. Kaikesta oltiin valtavan kiitollisia.

Palattuaan Suomeen Tuomioja alkoi pohtia oman tavaran määrään ja totesi, että vähemmälläkin tulisi toimeen.

- Tavaraa kertyy helposti liikaa ja ostosten tekeminenkin on nykyään niin helppoa, voi shoppailla vaikka kotisohvalta verkkokaupassa. Kannustankin jokaista pohtimaan omaa kulutuskäyttäytymistään. Minusta tuntuu, että meillä kaikilla on sen verran paljon tavaraa, että jokaisella on jotain, minkä voi laittaa kiertoon. Se on ekologista, ja sillä on minulle ja meille kaikille oikeasti merkitystä. Ehkäpä järjestämme tällaisen Kontti-keräyksen vielä uudelleen.

Henkilö ikkunan edessä, taustalla korkea toimistotalo.Henkilö ikkunan edessä, taustalla korkea toimistotalo.

Kuva: Keilaranta 1:ssä on yli 45 yritystä, ja kaikki on haastettu mukaan lahjoittamaan, kertoo keräyksen Salesforcessa organisoinut Sari Tuomioja.

Kontti-keräys onkin ekologinen vastaus tavarapaljouteen. Vastuullisuus trendinä tuntuukin saavan painoarvoa lisää koko ajan. Tänä vuonna Salesforcessa hyväntekeväisyysprojektien kohteina ovat paikalliset toimijat. Keilaniemestä lahjoitukset jatkavat matkaa pääkaupunkiseudun Kontti-myymälöihin Espooseen, Vantaalle ja Helsinkiin ja osa Kontin verkkokauppaan.

Heräsikö kiinnostus?

Yritysyhteistyö Kontin kanssa voisi toimia myös sinun organisaatiossasi. Lue lisää ja ota rohkeasti yhteyttä!

Mies lahjoittaa valaisimen Kontin keräykseen.Mies lahjoittaa valaisimen Kontin keräykseen.
Heikki Hämäläinen toi keräysrullakkoon valaisimen. – Hieno idea tuoda rullakot työpaikalle ja tehdä auttaminen näin helpoksi!
Tuotteet
Toggle Nav