Usein kysyttyä Kontin verkkokaupasta
Keräämme tälle sivulle kysymyksiä ja vastauksia Kontin verkkokaupasta.
Lue myös
- verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot
- verkkokaupan muut yhteystiedot & yleistä tietoa
Mitä hyötyä on rekisteröitymisestä verkkokauppaan?
Luomalla käyttäjätilin voit tarkastella kaikkia tilauksiasi ja lisätä useita toimitusosoitteita. Tilaaminen sujuu myös nopeammin, kun osoitetietosi löytyvät järjestelmästä.
Olen unohtanut salasanani, mitä teen?
Napsauta Kirjaudu sisään -sivulla olevaa tekstiä Unohditko salasanasi? Anna sähköpostiosoite, jolla olet rekisteröitynyt kauppaan. Saat sähköpostiin salasanan vaihtolinkin.
Voinko tilata tuotteita rekisteröitymättä?
Kyllä voit. Tilaaminen sujuu normaalisti, kirjoitat vain osoitetiedot jokaisella tilauskerralla erikseen.
Ostin tuotteen, mutta en saanut tilausvahvistusta. Onnistuiko tilaukseni?
Saat onnistuneesta tilauksesta tilausvahvistuksen ja maksuvahvistuksen Paytrailista sähköpostiisi. Tarkista, etteivät nämä ole menneet roskapostikansioon. Jos tilausvahvistusta tai maksuvahvistusta ei löydy, ota yhteys verkkokaupan asiakaspalveluun kontti.verkkokauppa@redcross.fi.
Millä maksutavoilla voin maksaa tilaukseni?
Voit maksaa tilauksesi verkkopankissa, Visa- ja Mastercard-luottokorteilla tai mobiilissa Mobilepaylla, Siirrolla ja Pivolla. Maksut suoritetaan luotettavan suomalaisen palveluntarjoajan, Paytrailin kautta.
Miten tilaukseni toimitetaan?
Tilaukset toimitetaan valintasi mukaan Matkahuollon tai Postin toimesta. Saat paketille lähetystunnuksen, jonka avulla voit seurata lähetyksen kulkua.
Voiko verkkokauppaostoksen noutaa Kontti-myymälästä?
Toistaiseksi ei. Selvitämme asiaa parhaillaan, sillä meistäkin olisi mukava tarjota tällainen vaihtoehto! Asiaan vaikuttaa kuitenkin monta seikkaa, alkaen pitkistä kuljetusmatkoista verkkokaupan varastolta myymälöihin.
Kuinka paljon maksan postikuluja?
Postikulut määräytyvät lähetyksen painon ja koon mukaan. Alin postimaksu on 6,90 €. Näet postimaksun suuruuden kassalla, kun olet valinnut toimitustavan.
Kuinka nopeasti saan tilaukseni?
Tilaukset lähtevät varastoltamme 2-3 arkipäivän kuluessa tilauksesta. Matkahuollon ja Postin kuljetus kestää yleensä 1-3 päivää.
Voiko verkkokauppaostoksen perua tai palauttaa?
Kyllä, sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus. Kontin verkkokaupassa on myös 14 päivän palautusoikeus. Palatus on maksullinen. Lue tarkemmat ohjeet tilaus- ja toimitusehdoista.
Haluan palauttaa tilaamani tuotteet. Miksi tilauksen postimaksua ei palauteta?
Tilauksen postimaksu on käytetty tilauksen toimittamiseen sinulle. Tuotteiden palauttaminen lisää kustannuksia ylimääräisen kuljetuksen vuoksi, siksi joudumme veloittamaan osan syntyneistä kuljetuskustannuksista palautuksen yhteydessä.
Mihin Kontin tuotteista saatu tulos menee?
Kontti-ketju on osa Suomen Punaista Ristiä. Kontin tuloksesta 2/3 menee SPR:n auttamistyöhön Suomessa ja 1/3 katastrofirahastoon, jonka varoilla autetaan sekä Suomessa että maailmalla.
Miksi toimitus & palautus ovat maksullisia?
Kontin tehtävä on kerätä varoja Punaisen Ristin avustustoimintaan, ja kaikki ylimääräiset kulut ovat suoraan pois avustustyöstä. Verkkokaupassa tuotteiden toimittamisesta aiheutuu kuluja (pakkausmateriaalit, pakkaaminen ja kuljettaminen) ja tämän vuoksi verkkokaupan tilauksen loppusummaan lisätään ostoskorissa toimituskulut. Ja koska tuotteiden palauttaminen itse asiassa lisää kustannuksia ylimääräisen kuljetuksen vuoksi, veloitamme osan syntyneistä kuljetuskustannuksista palautuksen yhteydessä.